Wat houdt
de ThuisbrengService in?
De ThuisbrengService is Openbaar Vervoer met een taxi. De ThuisbrengService
rijdt ’s avonds naar ruim 80 dorpen waar na invoering van de nieuwe
dienstregeling geen bus meer rijdt. Reizigers kunnen vanuit deze dorpen
naar een knooppunt reizen waar zij verder kunnen met de trein, de Qliner
of de streekbus. En een reiziger kan van een knooppunt naar één
van deze dorpen reizen, met de ThuisbrengService.
Waar kan een
reiziger in de ThuisbrengService stappen?
Wanneer een reiziger naar een knooppunt wil reizen, wordt hij/zij opgehaald
bij de bushalte die hij/zij zelf aangeeft. De reiziger wordt naar het
dichtstbijzijnde knooppunt gebracht, binnen de zones.
Vanaf een knooppunt wordt de reiziger naar een bushalte of een bestemmingsadres
gebracht. Voorwaarde hierbij is dat dit adres binnen een straal van 1,5
kilometer van een bushalte moet liggen en binnen de zones die bij het
knooppunt horen.
Wanneer rijdt
de ThuisbrengService?
De ThuisbrengService rijdt alleen ’s avonds. Wanneer een reiziger
gebruik wil maken van de ThuisbrengService moet hij/zij minimaal 1 uur
van tevoren, de rit telefonisch reserveren op nummer 0900 – 1961
(€ 0,10 p.m.).
Wat kost de
ThuisbrengService?
Een rit met de ThuisbrengService kost: het reguliere OV-tarief, plus €
4,-. Deze extra € 4,- is ongeacht de lengte van de rit. Halen vanaf
een halte en brengen vanaf een knooppunt worden als twee ritten aangemerkt.
Meer informatie
Meer informatie over de ThuisbrengService is te vinden op www.noordned.com
(Reisinformatie ? Producten ? ThuisbrengService). Er is ook een informatiekaart
beschikbaar, met daarbij de namen van de knooppunten, een overzicht van
de dorpen waar de ThuisbrengService rijdt, de zonenummers en een schema
met vertrek- en aankomsttijden. Deze informatiekaart is gratis, en is
onder andere af te halen in de Bibliobus en bij 40 verkooppunten van NoordNed.
De volledige lijst met 40 verkooppunten staat op www.noordned.com.